גופי תאורה
לבית ולגינה

מה חשוב שתדעו על גופי תאורה?

כיום, אפשר למצוא מגוון רחב של גופי תאורה, בכל מיני מחירים. גופי התאורה הם מעוצבים ודקורטיביים והם יכולים לתרום רבות לעיצוב הבית. מה חשוב לדעת לפני שבוחרים גופי תאורה? ריכזנו לכם מקבץ שאלות ותשובות שיעזרו לכם בתהליך הבחירה.

מוכנים? אנחנו מתחילים!
הכתבה בשיתוף עם חברת דורי קמחי – תאורה אדריכלית ותאורה לעסקים.

שאלה מס' 1 – כיצד בוחרים גופי תאורה באופן הפשוט ביותר?

עליכם להסתמך על מראה עיצוב החדר, על הצורה שלו, על צורת הקירות, רכיבי האחסון והצבעים הדומיננטיים שיש בו.

שאלה מס' 2 – איזה סוגים של גופי תאורה יש?

אפשר למצוא בחנויות 4 סוגים עיקריים בהם:

-גופי תאורה מסוג וינטייג' לד – הם מזכירים במראה שלהם את גופי התאורה של שנות ה-50.
לגוף התאורה יש מוט מתכת או מוט פלסטיק לתלייה. המראה שלו מרשים ויוקרתי.

-גופי תאורה צמודי קיר – ניתן לראות אותם בחדרי שירות לחים ורטובים, בסלון ובחדר המגורים. תודות לכך שמדובר על גוף שהוא צמוד קיר, הדבר מגן עליו ממתזי מים וכך נמנעת סכנת התחשמלות.

-פסי לד – משתמשים בהם לצורך תאורה למדפים, לכונניות ומזנוני טלוויזיה. אפשר להשיג אותם במגוון צבעים.

-נורות ספוט – מדובר על נורות עגולות וקטנות. הן מבוססות על להט ועל על לד. לאחרונה, אפשר לראות שיש נורות כאלה שמבוססות על לד.

שאלה מס' 3 – למה מתכוונים כשאומרים אור חם או אור קר?

אור חם מתייחס לאור עם גוון צהבהב ואור קר מתייחס לאור לבן עם גוון כחלחל יותר. אם נדבר במושגים מקצועיים, הכוונה היא לטמפרטורת הצבע. לדוגמה, אור קר הוא בעל טמפרטורת צבע של למעלה מ-5000 מעלות קלווין ואור חום הוא בעל טמפרטורת צבע של 3000 מעלות קלווין ומטה.

שאלה מס' 4 – איך בוחרים תאורה למטבח?

תאורה במטבח כוללת שלושה סוגים בהם: תאורה כללית, תאורה ביצועיסטית ותאורה אנרגטית.
מה הכוונה? הסוג הראשון מתמקד בפיזור אור מקסימלי לחלל המטבח. ההמלצה היא לבחור גוף תאורה צמוד תקרה עם שטח רחב. הסוג השני מתמקד במיקסום העבודה במטבח. ההמלצה היא לבחור גופי תאורה שיותקנו מעל השיש או האי במטבח, מעל כיריים ומעל הכיור.
הסוג השלישי מתמקד בכל הקשור ליצירת האווירה שתהיה במטבח. ההמלצה היא לבחור גופי תאורה שיאירו על ארונות הוויטרינה בהם נמצאים כלי מטבח יפים וכמו כן מומלץ גם להתקין ספוטים שיאירו על האריחים או על החיפויים שיש במטבח.

שאלה מס' 5 – איפה רוכשים גופי תאורה מעוצבים?

אפשר לרכוש גופי תאורה בחנויות באינטרנט ואפשר גם להגיע פיזית לחנויות המתמחות בתאורה לבית. מומלץ מאוד לבדוק כמה שיותר המלצות על החנות. כמו כן, במידה ואתם לא בטוחים בבחירת גופי התאורה, תמיד אפשר להתייעץ עם יועצי התאורה ולקבל הכוונה לגופי התאורה המתאימים.
שיהיה בהצלחה!

אולי גם תאהב...