מטבחים לבנים
לבית ולגינה

יש לכם מטבח לבן? ככה תוכלו לנקות אותו

מטבחים אפשר להזמין בכל מיני צבעים, אבל המטבח הלבן הוא קלאסיקה שתישאר איתנו לעוד המון שנים. הצבע הלבן יוצר תחושה של חלל גדול מאוד ועל כן רבים בוחרים במטבח עם ארונות ומשטחי עבודה לבנים. מה שכן, יש גם חיסרון לצבע הלבן, שכן הלכלוך בולט עליו במיוחד וזאת בהשוואה לצבעים אחרים.
איך אפשר לשמור על המטבח לבן וצח? באיזה חומרים כדאי לכם להשתמש ובאיזה לא כדאי להשתמש? אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאת הכתבה הכוללת טיפים לניקוי מטבחים שאפשר ליישם בקלות.

טיפ מס' 1 – נקו את המטבח מיד אחרי הבישול

עשו לכם הרגל ואחרי כל פעם שאתם מסיימים את הבישול, נקו את המטבח. אם לא תעשו זאת, הכתמים יתקבעו ויהיה מאוד קשה להסיר אותם.

טיפ מס' 2 – עשו שימוש בחומץ

אם הבחנתם בכתמים טורדניים, הכינו לכם תמיסה של חומץ לבן עם מים פושרים ושימו אותה בבקבוק עם פקק התזה והתיזו על הכתמים ולאחר מכן עברו על המשטח עם מטלית לחה. מדובר על חומר ניקוי מצוין שיעזור לכם להיפטר מהכתמים שיש על המשטחים במטבח.

טיפ מס' 3 – הימנעו משימוש בכלי ניקוי מחוספסים

שריטות בולטות במיוחד על משטחים לבנים. על כן, כאשר אתם מנקים אותם, עשו זאת עם כלי ניקוי עדינים כמו מטליות מיקרופייבר או מברשות רכות.

טיפ מס' 4 – נקו גם את הרובה

אם יש לכם אריחים לבנים במטבח, רובה מאפירה תבלוט במיוחד עליהם ותגרום למטבח להיראות מוזנח. על כן, הקפידו לנקות גם את הרובה. עשו זאת באמצעות ערבוב של שליש כוס מי חמצן 3% וחצי כוס אבקת סודה לשתייה. מרחו את התערובת על הרובה והשאירו למשך 10 דקות. לאחר מכן, נגבו אותה. טיפ מאיתנו: על מנת שלא לגרום נזק לאריחים, מומלץ לנסות את התערובת בפינה קטנה ונסתרת ורק לאחר שמוודאים שלא נגרם נזק, ליישם על משטח גדול יותר.

טיפ מס' 5 – פנו את משטח העבודה כאשר אתם מנקים אותו

יש לכלוך וגם פירורים המצטברים באזור בו נמצאים מכשירי החשמל במטבח. הלכלוך הזה בולט במיוחד כאשר המשטח הוא לבן. על כן, כאשר אתם מנקים את המשטח, תדאגו להזיז גם את מכשירי החשמל ונקו את הלכלוך שהצטבר לידם או מתחתם.

טיפ מס' 6 – עשו שימוש בספוג הפלא

מטבח לבן דורש תחזוקה יומיומית ומה שיכול להקל עליכם הוא ספוג הפלא. קל ונוח להשתמש בו והוא מתאים לניקוי של משטחים רבים. יש להשתמש בו בעדינות וכל זאת על מנת שלא לפגוע במשטח.

טיפ מס' 7 – אל תערבבו חומרי ניקוי שונים

עשו לכם כלל והימנעו מערבוב של סוגים שונים של חומרי ניקוי. כמו כן, אל תערבבו חומץ או סודה לשתייה עם חומרי ניקוי. הערבובים הללו מסוכנים ויכולים לצור גזים שעשויים להיות רעילים.  
כאשר אתם עושים שימוש בחומרי ניקוי, קראו את ההוראות המופיעות על גבי האריזה ותפעלו בהתאם.

טיפ מס' 8 – התחילו בניקוי ורק לאחר מכן עברו לחיטוי

יש הבדל בין פעולה של ניקוי לבין פעולה של חיטוי. ניקוי הוא הסרה של לכלוך ואבק באמצעות סבון ומים. חיטוי פירושו השמדה של חיידקים באמצעות חומרים מתאימים. קחו בחשבון שפעולת החיטוי דורשת זמן. בדקו בהוראות המופיעות על גבי חומר החיטוי, כמה זמן עליכם להשאיר אותו על המשטח. לדוגמה, אם מדובר על חומר כמו אקונומיקה, יש להשאיר אותו כ-10 דקות.

טיפ מס' 9 – הקפידו להחליף את ספוג הכלים לעיתים קרובות

החליפו אותו בספוג חדש פעם מדי שבוע. במידה ואתם משתמשים בו לעיתים רחוקות, אז תוכלו לבצע את ההחלפה אחת לשבועיים. כמו כן, שימו לב אם הוא נראה מזוהם או מדיף ריח רע. במקרים כאלה, מומלץ להחליף אותו מיד.

טיפ מס' 10 – הימנעו משימוש באותה מגבת למטרות שונות

על מנת שלא להפיץ חיידקים, יש לייעד מגבת אחת לידיים ויש להשתמש במגבות אחרות לניקוי משטח העבודה או לייבוש כלים.

אולי גם תאהב...