עורך דין מקרקעין
נדל"ן

מתי צריך עורך דין מקרקעין?

המקרים בהם תצטרכו להיעזר בעורך דין מקרקעין הם: מכירת דירה, קניית דירה מיד שנייה, קניית דירה מקבלן, עסקאות תמ"א ועוד. מה שכן, חשוב לציין שלא תמיד תצטרכו להיעזר בשירותיו של עורך דין מקרקעין. לדוגמה, אם מדובר על הליכים משפטיים הקשורים לירושה של נכסים, אז דווקא יהיה מומלץ יותר לפנות לעורך דין שיש לו התמחות בדיני משפחה.

במסגרת תפקידו, עורך דין מקרקעין אמור לדאוג לכל האינטרסים שלכם בעסקה. כמו כן, הוא גם צריך לבצע את הבדיקות הנדרשות הקשורות לעסקה. לדוגמה, במידה ואתם קונים דירה מקבלן, הוא צריך לבדוק את הבעלות על הקרקע וכמו כן לבדוק האם קיימות הערות אזהרה עליה, האם יש דמי היוון, שעבוד על הקרקע ועוד. כמו כן, במידה ולקחתם את שירותיו של עורך דין מקרקעין, הוא גם יהיה אחראי ללוות אתכם לאורך כל העסקה.

הכתבה בשיתוף עם עורכי הדין קינן, חיים ושות'.

איך בוחרים עורך דין מקרקעין?

להלן כמה נקודות שעדיף שלא תתפשרו עליהן, כאשר אתם בוחרים עורך דין מקרקעין והן:

-עליכם לבחור אך ורק בעורך דין שמתמחה בתחום המקרקעין.

-עליכם לא להתפתות לבחור את עורך הדין שמציע לכם את המחיר הזול ביותר על השירות ומדוע? כי סביר להניח שעורך דין כזה מעדיף כמות של תיקים מאשר איכות ועל כן הוא גם משקיע בהם רק את המינימום הנדרש. עסקאות נדל"ן הן עסקאות משמעותיות בסכומי כסף גדולים ועל כן, מומלץ להשקיע קצת יותר כסף ולדעת שעורך הדין הוא מקצועי וייצג אתכם בצורה הטובה ביותר ויעשה מעל המינימום וכך אתם תהיו רגועים ובטוחים יותר.

-עליכם לבחור בעורך דין שיש לו ניסיון רב בתחום וכמו כן כזה שטיפל במקרים דומים לשלכם בעבר. אגב, אפשר לבקש מעורך הדין להפנות אתכם ללקוחות עבר שלו. אתם תוכלו לדבר איתם ולשמוע ממקור ישיר לגבי השירות שלו.

-במידה ואתם רוכשים דירת קבלן, מומלץ שתיקחו עורך דין משלכם. עורך הדין ייצג אתכם בחוזה מול הקבלן.

קחו הצעת מחיר מעורך הדין

אם מצאתם עורך דין שיש עליו דירוג טוב והמון המלצות ואתם סומכים עליו, מומלץ שבכל זאת תהיה הצעת מחיר מסודרת שתבהיר את כל העניינים ביניכם. הצעת המחיר תכלול פירוט של כל ההתחייבות של עורך הדין כלפיכם. כמו כן, צריכים גם להיות פרטים לגבי הנכס שאתם מעוניינים למכור או לרכוש, שכר הטרחה ועוד.

כמה מילים על שכר הטרחה של עורך הדין

חשוב לציין שאין חוק מסודר שמסדיר את השכר שעורך הדין יכול לגבות מכם. על כן, טווח המחירים הוא רחב. המחיר שיגבה עורך הדין מושפע מכל מיני פרמטרים כמו, הניסיון שלו, המוניטין, המיקום בארץ וכו'. בדרך כלל, שכר הטרחה לעורך דין מקרקעין מטעם הקבלן הוא 1-1.5 אחוזים ממחיר העסקה. שכר הטרחה לעורך דין מקרקעין מטעם הרוכש הוא 0.5-1.5 אחוזים.

אולי גם תאהב...