לבית ולגינה

חימום תת רצפתי מים או חשמל

מערכת חימום תת רצפתי עשויה להיות מבוססת מים או חשמל. אלו 2 גישות מתחרות שלכל אחת מהן יתרונות וחסרונות. במאמר זה אנו נביא אותם לפניכם ונאפשר לכם לדעת מה מהשיטות מתאימה יותר עבורכם. בואו להכיר את העולם המופלא של חימום תת רצפתי שמחליף את התנור והמזגן ומאפשר לכם ליהנות מחורף חם ללא מכאובי העבר.

מערכת חימום תת רצפתית מבוססת חשמל

חימום תת רצפתי חשמלי מבוסס על תשתיות שהתקנתן פשוטה ולא יקרה. מדובר על הכנסת סיבים חשמליים המוליכים חשמל בתוכם – מתחת לרצפה בקרבת המצע שלה. הסיבים מתחממים ויוצרים חום שניתן לוויסות על ידכם. החום נוצר בהדרגה ולא בבת אחת. החסרונות של שיטה זו הם 2: ראשית כל, גם כשהחום מגיע לתוצאה הסופית והחמה מכולן החום שיורגש יבש ללא כל זכר של לחות. כמו כן, חשבון החשמל צפוי לזנק שכן מדובר על משאבי חשמל שנוכחים במבנה לא לצרכי תאורה או הפעלת מכשירי חשמל אלא לצורך חימום תמידי. המערכת לא יכולה לייצר קירור ולכן אינה שימושית בקיץ.

מערכת תת רצפתית מבוססת מים

מערכת זו אינה מחוברת לרשת החשמל שכן צינורות המים מולכים למשאבת חום שהיא מקור החום, זאת בשונה מפתרון חימום תת רצפתי חשמלי. ניתן לווסת מערכת חימום מים גם על חום בחורך וגם על קור בקיץ. יש להיעזר בשכבה סבוכה של צינורות המבוססת על כמות רבה של רבדים בכדי למנוע נזילה. ככה המקצוענים עובדים. זה מוביל אותנו לחיסרון משמעותי: ההתקנה יקרה מאד ויש להשקיע בה משאבי ממון רבים על מנת שלא תיווצר נזילה פנימית. כל צינור הולכת מים כזה עולה כסף רב והחיבור ההנדסי של כל הצינורות מהווה מלאכת מחשבת שנעשית על ידי מומחים. מצד שני, חוסר שימוש בחשמל אלא רק במים מחוממים במשאבת חום חוסך לכם משאבים בעתיד לבוא.

פתרון הדילמה – מה להתקין

במידה ומשאבי הממון שלכם בלתי מוגבלים או שאתם מוכנים להשקיע כל סכום במערכת חימום איכותית, מומלץ להשקיע במערכת מים. ההתקנה יקרה ולכן עכשיו זה יהיה לא קל, אבל בהמשך כשחשבונות החשמל לא יטפחו אתם תראו בזה פתרון הכי חכם והכי אידאלי שאפשר לבקש. במידה והמשאבים המוניטריים שלכם כן מוגבלים גם עבור ההתקנה, מומלץ לבחור חימום תת רצפתי חשמלי אך יש להיות מודעים לחסרונות: חימום מתהווה בצורה איטית ובסוף מתהווה כשהוא יבש ושחון ללא אפשרות להפעיל קור. זכרו כי על אף ההתקנה הלא יקרה שתשלמו, ההתבססות על חשבון החשמל שלכם תורגש היטב והוא צפוי להתייקר כתוצאה משילוב זה.

תחזוקת מערכת חימום תת רצפתי חשמלית או מים

מערכות חימום תת רצפתיות חייבות בתחזוקה שוטפת: בדיקה של המרצפות מתחתן מותקנת המערכת, בדיקה של התשתית מתחת לריצוף, והחלפת חלקים שהידרדרו בביצועים. כמו כן, מומלץ להשתמש במערכת באופן שוטף על מנת להקנות לכם הרגלים רצויים של הפעלת חום וקור ולהפוך את שגרת המגורים שלכם לאיכותית באמת.

אולי גם תאהב...