מולטי פמילי
נדל"ן

מולטי פמילי – השקעה חכמה בארצות הברית

יצא לכם כבר לשמוע את צמד המילים מולטי פמילי ולא היה לכם מושג על מה מדובר?
חושבים להיכנס לעולם הנדל"ן ולהשקיע?
הכתבה שלנו היא בדיוק בשבילכם. מוכנים? אנחנו מתחילים!

מה זה מולטי פמילי

למעשה, כל נכס בארצות הברית שמיועד למגורים ליותר ממשפחה אחת ואינו בית פרטי, נקרא מולטי פמילי. לדוגמה, זה יכול להיות נכס שהוא דופלקס בו מתגוררות 2 משפחות וזה יכול להיות מתחם שמאכלס למעלה מ-100 ממשפחות. אין ספק שמולטי פמילי נוגד את החלום האמריקאי שהוא בית פרטי עם גינה. מי שבוחר לגור במולטי פמילי הם החבר'ה הצעירים.

איך משקיעים בנכסי מולטי פמילי?

ההשקעה שונה לחלוטין מההשקעה ברכישת בית פרטי ומה הכוונה? אם משקיע נדל"ן מעוניין לבצע רכישה של בית פרטי, הוא מחפש נכס שעומד למכירה, הנכס נרשם על שמו ולבסוף נסגרת העסק. כאשר מדובר על ענף המולטי פמילי, העניינים עובדים אחרת ומדוע? כי מדובר על נכסים הכוללים המון דירות וכמו כן מתקנים משותפים שדורשים טיפול וגם אחזקה. משקיע בודד לא יכול לרכוש מולטי פמילי לבדו, שכן הוא צריך הון או מימון גדולים. על כן, נכסי מולטי פמילי נרכשים על ידי מספר שותפים המשקיעים בעסקה יחד. אלו שותפים שמתאגדים בקבוצת רכישה או משקיעים דרך קרן המתמקדת ספציפית בנכסי מולטי פמילי. יכול להיות שעסקת מולטי פמילי נראית קצת מורכבת, אבל בסופו של דבר אפשר לראות שמדובר על מודל בעלות פשוט יחסית שמניב הכנסות למשקיעים בו כבר מהיום הראשון. על כן, המון אנשים מעוניינים להיכנס לתחום הזה ולהשקיע בו.

משקיעים במולטי פמילי בפעם הראשונה? העזרו בשירותיה של חברה המתמחה בתחום

במידה ואין לכם ניסיון בתחום, מומלץ מאוד לפנות לחברה שיש לה התמחות בנכסי מולטי פמילי. נמליץ לכם לתת לחברה לנהל את העסקה עבורכם. כך תוכלו להנות מהכנסות מדי חודש וכל זאת עם מינימום התעסקות.

יש כמה חברות בארץ המספקות את השירות. מומלץ לקרוא כמה שיותר המלצות על החברות, לבדוק את המוניטין וכמובן גם את הדירוג שלהן. אפשר גם להגיע לפגישה ראשונית ולקבל פרטים נוספים על השירות. המשיכו עם החברה שממנה הכי התרשמתם וזו שנתנה את השירות הטוב ביותר וכמובן את המחיר ההוגן על העסקה.

איך מרוויחים מהשקעה במולטי פמילי בארצות הברית?

הרווחים מגיעים מכל אלה:

-שכירות – הנכסים כמעט ולא עומדים ריקים ועל כן בעלי הנכסים נהנים מתזרים מזומנים שוטף.

-השבחה – מרבית נכסי המולטי פמילי דורשים שיפוץ. השיפוץ יכול לתרום משמעותית לערך הנכס ורק להעלות אותו עוד יותר.

-עליית מחירים בשוק – אפשר לבצע הערכה לגבי האזור בו ממקום הבניין ולדעת כמה הוא תשואה הוא יכול להניב בתוך 5 שנים. במידה ואכן תהיה עליית מחירים, המשקיעים רק ירוויחו מכך.

אולי גם תאהב...