מהי משכנתא
נדל"ן

מדריך למשכנתא – מה חשוב לדעת?

במידה ואתם מתכוונים לקחת משכנתא בקרוב, הכתבה שלנו היא בדיוק בשבילכם.
הכתבה בשיתוף עם אישורי משכנתאות.

שאלה מס' 1 – איך יועץ משכנתאות יכול לעזור לכם בהתנהלות מול הבנקים?

מדובר על איש מקצוע שמייצג את האינטרסים של הלקוחות שלו. הוא ילווה את הלקוחות לכל אורך תהליך לקיחת ההלוואה לרכישת נכס. כל זאת באמצעות משכנתא שתהיה מותאמת להם אישית, למאפיינים שלהם וליכולת ההחזר.

שאלה מס' 2 – כמה זמן אורך תהליך לקיחת משכנתא על ידי יועץ משכנתא?

התהליך עצמו מתחיל בייעוץ פיננסי ובבנייה של תמהיל משכנתא שיהיה מותאם אישית. לאחר מכן, יועץ המשכנתא פונה אל הבנקים ואל הגופים הפיננסיים הפועלים בתחום המשכנתאות, עורך ביניהם מכרז ודואג לקבל הצעה משתלמת למשכנתא המתאימה ללקוח. התהליך אורך לרוב כחודש ואפילו פחות. אגב, אם הלקוח קצר בזמן, אפשר לסיים את התהליך תוך 7 ימים.

שאלה מס' 3 – במידה ויש אישור עקרוני למשכנתא, האם יועץ משכנתא יכול לשפר את ההצעה?

גם אם קיבלתם כבר, אישור עקרוני למשכנתא מאחד הבנקים, יועץ המשכנתאות יוכל לסייע לכם ולשפר את ההצעה. הוא יבחן את התמהיל שהורכב עבורכם ויותר מזה, הוא ישפר עוד יותר את ההצעה וכך אתם תוכלו לחסוך עוד יותר כסף.

שאלה מס' 4 – הבנק לא אישר את הלוואת המשכנתא, איך יועץ משכנתאות יכול לעזור?

בנקים נוטים לא לאשר בקשות למשכנתא, במיוחד כאשר ללקוחות יש יכולת החזר נמוכה או כאשר מדובר על מקרים מורכבים. מה שכן, במידה ותבחרו לפנות ליועץ משכנתאות, הוא ילמד את פרטי המקרה שלכם וכמו כן יציע לכם פתרונות אידיאליים.

שאלה מס' 5 – לאיזה מטרות אפשר לקחת משכנתא?

לרכישת דירה, לרכישת מגרש המיועד לבניית בית למגורים, לשיפוץ או הרחבה של דירה, לבנייה של בית פרטי, למחזור משכנתא קיימת.

שאלה מס' 6 – מהי משכנתא הפוכה?

היא נקראת גם משכנתא לגיל הזהב או משכנתא לגיל השלישי. מדובר על הלוואת משכנתא הניתנת לתושבים שגילם הוא מעל 60 ויש לרשותם נכס, אותו הם יכולים לשעבד לבנק וכל זאת במטרה לקבל הלוואה.

שאלה מס' 7 – מהו ביטוח משכנתא?

מדובר על כלי שהבנק משתמש בו וכל זאת על מנת להבטיח שהוא יקבל חזרה את ההלוואה שנתן ללקוחות. ביטוח משכנתא מתחלק ל-2, ביטוח מבנה וביטוח חיים. ביטוח מבנה מבטח את הנכס מפני רעידת אדמה, שריפה או במקרה של הצפה. ביטוח חיים מבטח את הלווה ומבטיח שתשלומי המשכנתא לא יפלו על בני משפחתו ואם קורה ללווה משהו, הרי שהביטוח מכסה את יתרת התשלומים שנותרה.

לסיכום…

משכנתא היא ההלוואה הכי גדולה ומשמעותית שתיקחו בחיים שלכם ועל כן, מומלץ מאוד להיעזר ביועץ משכנתאות פרטי שאינו מטעם הבנק וכמו כן לקרוא כמה שיותר מידע בנושא. שיהיה בהצלחה!

אולי גם תאהב...