מדריך לבחירת יאכטה
צרכנות

המדריך המלא לבחירת יאכטה וכיצד לנווט בעולם השייט

אין ספק שעולם היאכטות מסקרן לא מעט אנשים ולא סתם. חלק מהאנשים רוכשים יאכטה לצורך תחביב וחלק לצורך עיסוק. מה שכן, כולם יכולים לומר בפה אחד שהעיסוק בים ובכלל בכלי כמו יאכטה, הוא שונה לחלוטין מהחיים הרגילים שהעיר מציעה. הכוונה היא שבים אפשר להרגיש כחלק בלתי נפרד מהטבע. בים מרגישים את הכל – את הרוח, את מצב הגילים, את מזג האוויר את העננות ועוד. במידה ואתם מתעניינים ברכישת יאכטה, המדריך שלנו הוא בדיוק בשבילכם.

במדריך נציג שאלות ותשובות לגבי יאכטות.
הכתבה בשיתוף עם אקווה מרינה המציעים מגוון יאכטות למכירה.

שאלה מס' 1 – מהי יאכטה ואיזה סוגים קיימים?

אפשר לומר שיאכטה היא כלי שייט לכל דבר. היא משמשת בעיקר לספורט או להנאה. יש מגוון סוגי יאכטות בהם, מפרשית, מנועית, קטמרן, קאץ', גולט. הסוג הראשון עושה שימוש באנרגיית הרוח לצורך תנועה, הסוג השני מאופיין בכך שיש מנוע ליאכטה. זה יכול להיות מנוע בנזין או מנוע דיזל. הסוג השלישי הוא יאכטה שיש לה שני גופי ציפה. אפשר לבחור בגרסה המנועית או המפרשית.
הסוג הרביעי הוא יאכטה שיש לה תורן קדמי גבוה ואחורי נמוך וכמו כן יש לה שלושה מפרשים.
הסוג החמישי הוא יאכטה שעשויה מעץ, כאשר המקור שלה הוא באזור טורקיה. ניתן לראות אותה בעיקר במזרח הים התיכון.

שאלה מס' 2 – איזה שימושים אפשר לעשות ביאכטה? ומה אמצעי ההנעה שלה?

יש מגוון שימושים ליאכטות כמו, פנאי, אירוח מסחרי, דייג, מגה יאכטות, מרוץ, יאכטות דייג וצלילה, יאכטות המשמשות לאימון ותחרויות שייט ועוד. מבחינת אמצעי הנעה, אפשר להשתמש בבנזין וסולר וכמו כן אנרגיה סולארית ורוח ומימן.

שאלה מס' 3 – מהם סוגי המפרשים ביאכטות?

יש מפרש ראשי. מפרש זה מחובר לתורן הראשי ולחלק הנקרא מנור. המנור הוא מוט אנכי הנמצא בתחתית התורן. יש גם את החלוץ. זהו המפרש הקדמי. הוא מחובר למיתר עשוי פלדה הנמצא בגוף היאכטה ויש גם את המאסף. מדובר על המפרש האחורי. הוא נמצא בדרך כלל ביאכטות מסוג קאץ'.  חלקים נוספים הם מפרש הסערה הנקרא גם מפרש חלוץ קדמי, ספינקר הנקרא גם מפרש קדמי, ג'ניקר הנקרא גם מפרש חלוץ שיש לו חתך מיוחד והידרופוייל הנקרא גם מפרש קבוע.

שאלה מס' 4 – איזה מכשור ואביזרים קיימים ביאכטה?

יש את החבלים. נעזרים בהם לכל מיני משימות כמו, תפעול המפרשים, משימות דייג, אבטחת ציוד ועלייה לתורן, קשירה היאכטה לקרקע שנמצאת בין המצוף לרציף ועוד. כמו כן, יש גם את המצפן, GPS, גלגלות, עוגן, ריילינג שהינו חוט מתכת שמגן מפני נפילה מסיפון היאכטה, פנדר שהינו אביזר מתנפח שמגן מפני הטחה של היאכטה ביאכטה אחרת או בסירה הנמצאת ברציף, תורן שהינו מוט גבוה שיוצא מגוף הסירה, בום ג'ק, פסנתר שהינו אביזר נעילה לכבל, ווינצ' שהינו אביזר מכני מכפיל כוח והוא נועד למשיכת חבלים בסיפון, וונטה, טופינג ליפט, מצליב תורן, ידית ווינצ', מד רוח, דינגי שהינה סירה מתנפחת באמצעותה ניתן להגיע לחוף או ליאכטה אחרת וזאת כאשר נמצאת בעגינה מחוץ למרינה, ג'יב רולר, שאקל, אסדת הצלה ועוד.

אולי גם תאהב...