לבית ולגינה

טבעי שזה נקי – איך מנקים את הבית עם חומרים ידידותיים?

על מנת לשמור על הבריאות, לגרום כמה שפחות נזקים לכדור הארץ ולחסוך כסף, אפשר להשתמש בחומרים טבעיים על מנת לנקות את הבית.
אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאה ולגלות חומרים טבעיים ידידותיים וגם טיפים מעולים לשימוש בהם.

סודה לשתייה

מדובר על חומר אנאורגני שמתמוסס במים. אפשר להשתמש בו על מנת לנקות שומנים, לנקות אבנית שהצטברה באמבטיות ובשירותים וכמו כן כחומר מנטרל ריחות רעים.

חומץ

מדובר על חומר שאפשר להשתמש בו על מנת להסיר אבן ושומנים אך לא רק. אפשר גם להשתמש בו לשטיפת שטיחים, לכביסה וגם לשטיפת רצפות ולניקוי של מדיחי כלים ומכונות כביסה.

לימון

יש לו יתרונות רבים בהם גם ניקוי והלבנה. ניתן להשתמש בו על מנת להסיר חלודה מסכיני המטבח,  לניקוי המיקרוגל ולניקוי מערבל המזון. כמו כן, אפשר גם להשתמש בו לצורך פתיחת סתימות בכיור.

קליפות הדרים

הן מכילות חומר הנקרא "ספירט". הוא משמש לניקוי של תנורים, חרסינות, וילונות מקלחת, מקררים ועוד. כך שבפעם הבאה שאתם אוכלים פירות הדר, שמרו את הקליפות והשתמשו בהן לניקיון.

שמן זית

אפשר להשתמש בו על מנת להבריק רהיטי עץ. כל מה שצריך לעשות הוא למרוח אותו על הרהיטים ואתם כבר תראו בעצמכם שהברק יחזור אליהם.

הכנת חומר ניקוי טבעי רב שימושי

עליכם לערבב כוס חומץ, כוס סודה לשתייה ומספר טיפות של שמן מנטה או שמץ עץ התה.  
לאחר שנוצרה לכם משחה, תוכלו לשמור אותה בצנצנת או קופסה ולהשתמש בה לניקוי של כל משטח.

המלצות נוספות לניקוי עם חומרים טבעיים

במידה ואתם רוצים לנקות ולהבריק את כלי הכסף שיש לכם, כל שעליכם לעשות הוא לפזר אבקת סודה לשתייה על סקוץ'. לאחר מכן, קרצפו את כלי הכסף עד שתראו שהם מבריקים. אגב, אם יש לכם כלים מנירוסטה, תוכלו להכין תערובת מ-2 כפות סודה לשתייה וכף מים. כל שתצטרכו הוא לנגב את כלי הנירוסטה עם מטלית שטבולה בתערובת.

במידה ואתם רוצים להסיר כתמים מהשטיח או מהמזרון, תוכלו לפזר אבקת סודה לשתייה על הכתם. לאחר מספר שעות, יש לשאוב את האבקה עם שואב אבק. אתם כבר תראו את התוצאות, הכתמים ירדו לגמרי.

במידה ואתם רוצים לנקות אבנית מהטוש, כל שתצטרכו לעשות הוא להשרות את ראש המקלחת בסיר שיש בו חומץ לבן מזוקק. יש לחמם אותו מעט ולשים את ראש המקלחת למספר דקות. לאחר מכן, יש לשטוף היטב. אתם כבר תראו שלא תהיה יותר אבנית על ראש המקלחת.

במידה ואתם רוצים לנקות עובש, תוכלו להסיר אותו באמצעות ריסוס חומץ על המשטח הנגוע, באמצעות תמיסה של שתי כפות עץ התה עם שתי כוסות מים או באמצעות תמיסה של 5 כפות סודה לשתייה עם 2 כוסות מים.

אולי גם תאהב...