איך מנקים רהיטי עץ
רהיטים

איך מנקים רהיטי עץ?

אין ספק שלרהיטי שעשויים מעץ, יש המון יתרונות. הם משרים אווירה חמימה בבית והם יפים.

מה שכן, לצד היתרונות, יש גם חסרון אחד בולט והוא שעם הזמן, עשויים להיות עליהם שריטות וכתמים. על מנת שיהיה אפשר להגן עליהם, יש לנקות אותם בחומרים מתאימים.  
אז איך אפשר לנקות אותם מבלי להרוס את העץ? אנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאה…

הכתבה בשיתוף עם מגזין בית פלוס.

התחילו בבחירת חומרי הניקוי המתאימים

עליכם לזכור שעץ הוא חומר טבעי ועל כן, אם תשתמשו בחומרי ניקוי שמכילים כימיקלים חזקים, אתם עשויים לא רק להזיק למראה הרהיטים אלא גם לגרום להם נזק בלתי הפיך. על כן, יש להשתמש אך ורק בחומרי ניקוי שהם ייעודים לעץ. כמו כן, בטרם השימוש, מומלץ לנסות את החומר בפינה נסתרת שיש ברהיט ולבדוק כיצד החומר מתקבל. יש להשתמש אך ורק במטליות לחות ורכות ולהימנע משימוש בסקוצ'ים שעשויים רק לשרוט את העץ.

ניקוי רהיטים שעשויים מעץ מלא

בדרך כלל, כאשר אנו מנקים רהיטים, אנו משתמשים במים. מה שכן, אם מדובר על רהיטים מעץ מלא, יש להימנע משימוש במים ומדוע? כי הם עשויים לגרום להתנפחות העץ. כן מומלץ להעביר מטלית לחה, רק לוודא שהיא לא תהיה רטובה מדי.

ניקוי רהיטי עץ עם ציפוי של לכה או שעווה

מומלץ להשתמש במטלית רכה ולחה ועליה לרסס תרסיס ייעודי לניקוי רהיטי עץ ואז לנקות בעדינות. שימו לב שהתרסיס מתאים לסוג הציפוי של הרהיט.

ניקוי עץ משומן

כאשר צובעים רהיטי עץ בשמן, אפשר להעניק להם ברק ולשמור על המראה שלהם לאורך זמן. ניתן לעשות את הפעולה הזאת אחת למספר חודשים. כל מה שצריך לעשות הוא לרכוש שמן מיוחד ולבצע את הצביעה. אגב, במידה ונשארו כתמים לבנים לאחר הניקוי, ניתן לנקות אותן באמצעות מטלית הטבולה בתמיסה של כפית סודה לשתייה עם כף שמן זית.

איך להיפטר מהאבק שיש על הרהיטים?

תוכלו להשתמש במברשת צבע או מברשת של שואב אבק. כל מה שתצטרכו לעשות הוא להעביר אותן בעדינות על רהיטי העץ שיש לכם (ספרייה, שולחן, ספת עץ וכו').

ניקוי כתמי מים

כאשר שוטפים את הרצפה, קורה גם שמרטיבים את רהיטי העץ. המים עשויים להשאיר כתמים על רהיטי העץ. ניתן להיפטר מהם באמצעות הכנת תמיסה של כפית סודה לשתייה עם כף של משחת שיניים. כל מה שצריך לעשות הוא לקחת מטלית ולטבול בתמיסה ולשפשף בעדינות את הכתם שיש על הרהיט. יש להשלים את הפעולה עם מגבון לח.

להחזיר את הברק לרהיטי העץ

אפשר להכין תמיסה עם חצי כוס חומץ לבן וכפית שמן זית. יש לטבול מטלית בתמיסה ולאחר מכן לעבור על רהיטי העץ. אתם כבר תראו בעצמכם שהרהיטים יהיו עם מראה נוצץ וחדש.

אולי גם תאהב...