מה זה בדיקות חדירות
עסקים

כל מה שחשוב לדעת על בדיקות חדירות

בדיקת חדירות היא חלק משמעותי וגם חיוני בכל הקשור לאבטחת מערכות המחשב והרשתות של העסק, החברה או הארגון. הבדיקה כוללת הדמיה של התקפה על מערכת או רשת וזאת על מנת שיהיה אפשר לזהות נקודות תורפה ולהעריך את היעילות של אמצעי האבטחה. בדיקות חדירות יכולות לעזור לארגונים לזהות ולטפל בחולשות אבטחה באופן יזום וזאת עוד לפני שמתרחשת מתקפה אמיתית.

בכתבה הבאה, יוצגו 8 טיפים לביצוע בדיקות חדירות אפקטיביות.
מוכנים? אנחנו מתחילים!

טיפ מס' 1 – הגדירו את היקף הבדיקה

לפני שמתחילים את התהליך, חשוב להגדיר את היקף הבדיקה. יש לציין איזה מערכות או רשתות ייבדקו, איזה סוג של בדיקות ייעשו ומהן מטרות הבדיקה.

טיפ מס' 2 – הבינו את סביבת היעד

על מנת לבצע בדיקות חדירות אפקטיביות, יש להבין את סביבת היעד בצורה האפקטיבית והטובה ביותר. זה כולל התייחסות לחומרה, לתוכנה ולתשתית הרשת שתיבדק. חשוב לאסוף מידע רב ככל האפשר על סביבת היעד.

טיפ מס' 3 – עשו שימוש במגוון של טכניקות בדיקה

ישנן טכניקות רבות ושונות שניתן להשתמש בהן כדי לבדוק את האבטחה של מערכת או רשת.
חשוב להשתמש במגוון טכניקות בדיקה כדי להבטיח שכל נקודות התורפה מזוהות.
טכניקות בדיקה נפוצות כוללות סריקת רשת, סריקת פגיעות, פיצוח סיסמאות ועוד.

טיפ מס' 4 – תעדו את כל הממצאים

כאשר מבצעים בדיקות חדירות, חיוני לתעד את כל הממצאים, נקודות החולשה שהתגלו והצעדים שננקטו כדי לנצל אותן. תיעוד זה חיוני לארגון כדי להבין את סיכוני האבטחה. התיעוד צריך להיות ברור, תמציתי וקל להבנה.

טיפ מס' 5 – קבלת אישור מהארגון לפני ביצוע בדיקה

בדיקת חדירות כוללות ניסיונות לנצל נקודות תורפה במערכת או ברשת. עם זאת, חשוב להישאר בגבולות המשפטיים ולקבל אישור מהארגון לפני ביצוע הבדיקה, לוודא שלא ייגרם נזק למערכת או לרשת, ולא לגשת לשום מידע שאינו מורשה.

טיפ מס' 6 – בדיקה בסביבה בטוחה

בדיקות חדירות יכולות להיות מסוכנות, במיוחד אם המערכת או הרשת הנבדקים נמצאים בשימוש.
כדי למנוע שיבושים פוטנציאליים לפעילות העסקית או אובדן נתונים, חשוב לבצע בדיקות בסביבה בטוחה.

טיפ מס' 7 – עדכון כל בעלי העניין הרלוונטיים לגבי ביצוע בדיקת החדירות

בדיקות חדירה יכולות להשפיע על הפעילות של ארגון, לכן חשוב לתקשר עם כל בעלי העניין הרלוונטיים לפני, במהלך ואחרי תהליך הבדיקה. זה כולל את המנהלים והצוות הטכני וכמובן גם בעלי עניין אחרים. תקשורת יכולה לעזור להבטיח שכולם יהיו מודעים לתהליך הבדיקה, להשפעה הפוטנציאלית על הפעולות ולצעדי התיקון שיינקטו.

טיפ מס' 8 – עשו שימוש נכון בתוצאות הבדיקה

בדיקות חדירות יעילות רק אם התוצאות משמשות לשיפור האבטחה. לאחר השלמת הבדיקה, חשוב להשתמש בתוצאות כדי לזהות ולתעדף את מאמצי התיקון. על הארגון ליצור תוכנית לטיפול בחולשות ופגיעות שהתגלו. את התכנית, יש למסור לכל בעלי העניין. ביצוע בדיקת חדירות חוזרת יכולה גם לעזור להבטיח שאמצעי האבטחה החדשים שהוטמעו במערכת אכן יעילים.

כמה מילים לסיכום…

על ידי יישום הטיפים שהוזכרו לעיל, ארגונים, חברות ועסקים יכולים לבצע בדיקות חדירות אפקטיביות, לזהות נקודות תורפה ולשפר את מצב האבטחה שלהם. אם גם אתם חושבים שבדיקת חדירות עשויה להיות רלוונטית עבורכם, חפשו חברות מומלצות המתמחות בתחום. שיהיה בהצלחה!

אולי גם תאהב...