ריהוט מעץ מלא
רהיטים

יתרונות ריהוט מעץ מלא

כיום, אפשר למצוא רהיטים במגוון של עיצובים. מה שכן, חשוב לבדוק שהרהיטים איכותיים ומיוצרים מחומרי גלם טובים. כך נוכל לקבל תמורה מלאה לכסף שהשקענו ברכישתם.

הכתבה בשיתוף עם אתר FUZE מגזין חדשות.

בואו נדבר על חומרי הגלם

רהיטים אפשר לייצר מכל מיני חומרי גלם בהם, עץ, מתכת, פלסטיק. מבחינת רהיטים שמיוצרים מעץ, מומלץ לדעת סוגים שונים של עצים, באיכויות שונות. מה הכוונה? האיכות של העץ תלויה במספר גורמים. המרכזי שבהם הוא סוג העץ. לדוגמה, עץ אלון, עץ מייפל, עץ בוק, עץ אורן או עץ אגוז. לכל הסוגים הללו, יש תכונות שונות. אלו משפיעות ישירות על הצבע, הצורה והחוזק.

אם נתעכב על אחד הסוגים שהוזכרו לעיל, עץ בוק, נוכל לראות שהוא מתאים לייצור רהיטים כמו כיסאות, שידות, ארונות וכו'. מה שכן, הוא לא יתאים עבור ריהוט בחדר האמבטיה ומדוע? כי הוא רגיש לרטיבות. סוג העץ שכן יתאים הוא עץ טיק. הוא עמיד בפני מים ואפשר לשלב אותו גם בחדר האמבטיה וגם בחדר המטבח.

בואו נדבר על עיבוד העץ

יש מספר שיטות עיבוד פופולאריות, בהן משתמשים לצורך עיבוד העץ. לדוגמה, אחת השיטות היא דחיסה של שאריות עץ ונסורת עם דבקים מיוחדים. כך יוצרים משטחים של סיבית. החומר הזה נחשב לחומר גלם לא איכותי. על כן, רהיטים שעשויים מסיבית הם זולים בהשוואה לרהיטים שעשויים מעץ מלא. כאשר מדובר על עץ מלא, המשמעות היא שכל הרהיטים מורכבים מעץ בלבד ללא שום תוספות. כך אפשר לקבל רהיטים חזקים וגם איכותיים.

למה כדאי לבחור בעץ מלא?

אין ספק שעץ מלא הוא חומר גלם איכותי מאוד, אבל בגלל המחיר הגבוה שלו, רבים מהאנשים לא בוחרים אותו. לעץ מלא יש המון יתרונות על פני חומרים גלם אחרים. היתרון הראשון הוא האיכות והעמידות של העץ. כאשר אתם רוכשים רהיטים מעץ מלא, תהיו בטוחים שתוכלו להנות מהם לאורך שנים רבות. כמו כן, כאשר משתמשים בעץ מלא, מבצעים עבודת נגרות מדויקת ומקצועית. מה שיבטיח שהתוצר יהיה איכותי מאוד. יתרון נוסף הוא שכאשר מדובר על תחליפי עץ ולא על עץ מלא, אפשר לראות שעם הזמן הם עשויים להתפרק וגם להתבלות. כמו כן, כל שריטה או מכה קטנה שהרהיטים יקבלו, תראה לעין. כאשר מדובר על עץ מלא, גם אם יש שריטות או מכות קטנות, הן משתלבות במרקם של העץ ולא פוגעות במראה האסתטי של הרהיט.

תחזוקה של רהיטים מעץ מלא

במידה וגיליתם כתמים קטנים ברהיטי העץ שלכם, שייפו בעדינות את הרהיטים ולאחר מכן הכינו תערובת פוליטורה עם צבע "בייטס" בגוון הרהיט ועברו מספר פעמים עם כיוון הטקסטורה של העץ. במידה וגיליתם סדקים, תוכלו לטפל בהם באמצעות חומר הנקרא "עץ פלסטי". אפשר להשיג אותו בכל מיני גוונים. יש לערבב אותו עם שפכטל ולמלא את הסדקים. לאחר מספר שעות, מומלץ לעבור על המשטח עם נייר שיוף או מלטשת.

אולי גם תאהב...