אתר וורדפרס
דיגיטל

וורדפרס מערכת לבניית אתרים – טיפים וטריקים למתחילים

וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן. היא ידידותית למשתמשים ועד היום נבנו בה מיליוני אתרים.
בין אם רוצים לפתוח בלוג, להשיק חנות מקוונות, להציג תיק עבודות, לבנות אתר תדמית לעסק, אין ספק שוורדפרס היא המערכת המומלצת והטובה ביותר והיא מציעה מגוון תכונות ואפשרויות התאמה אישיות. כדי לעזור לכל מי שמתחיל להתנסות במערכת זאת להפיק את המקסימום מהפלטפורמה החזקה הזו, ריכזנו טיפים וטריקים שכדאי להכיר.

הכתבה בשיתוף עם מגזין https://mhar.co.il בו תוכלו למצוא מבחר כתבות מעניינות בכל מיני תחומים כמו, תחום הדיגיטל, התחום המשפטי, תחום הבריאות ועוד.

טיפ מס' 1 – בחרו חברת אחסון אמינה

הדבר חיוני לביצועי האתר. חפשו חברת אחסון המציעה חבילות אחסון במחירים משתלמים, אמצעי אבטחה חזקים ותמיכה במשך 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

טיפ מס' 2 – בצעו עדכונים למערכת הוורדפרס, לערכות הנושא ולתוספים שלכם

עדכון קבוע של גרסת הוורדפרס, ערכות הנושא והתוספים הוא חיוני כדי להבטיח ביצועים ואבטחה מיטביים. עדכונים כוללים לעתים קרובות תיקוני באגים ושיפורים בתכונות ותיקוני אבטחה.

טיפ מס' 3 – בחרו בקפידה את ערכת הנושא (תבנית) לאתר

עשו שימוש בערכת נושא עם עיצוב נקי, משקל נמוך וכזאת שתהיה ניתנת להתאמה אישית.
כך תבטיחו זמני טעינה מהירים וחווית משתמש עקבית בכל המכשירים.

טיפ מס' 4 – נצלו את הכוח של התוספים

תוספים מאפשרים לכם להרחיב את הפונקציונליות של האתר. עם זאת, שימו לב שלא להתקין יותר מדי תוספים, שכן הם עשויים להשפיע על ביצועי האתר. בחרו תוספים שיש עליהם המלצות וכאלה שמתעדכנים מדי פעם.

טיפ מס' 5 – בצעו אופטימיזציה לגודל של התמונות שיש באתר

קובצי תמונה גדולים יכולים לפגוע במהירות טעינת האתר. השתמשו בתוספים לאופטימיזציה של תמונות כדי להקטין את גדלי הקבצים מבלי להוריד באיכות.

טיפ מס' 6 – התקינו תוספי מטמון

תוספי מטמון מאחסנים גרסאות סטטיות של האתר, מפחיתים את עומס על השרת ומשפרים את זמני הטעינה. השתמשו בתוספי מטמון פופולריים כמו WP Super Cache או W3 Total Cache כדי לשפר את הביצועים.

טיפ מס' 7 – הגנו על האתר עם תוספי אבטחה

על מנת שיהיה אפשר להגן על האתר מפני פריצות, מומלץ להתקין תוסף אבטחה, להשתמש בסיסמאות חזקות, להגביל ניסיונות כניסה ולשמור גיבויים של האתר.

טיפ מס' 8 – צרו גיבויים

גיבויים חיוניים להתאוששות ממקרים של פריצות לאתר. השתמשו בתוסף גיבוי אמין כדי לתזמן גיבויים קבועים של מסד הנתונים והקבצים של וורדפרס.

טיפ מס' 9 – התאמה של מבנה הקישורים

התאימו את מבנה הקישורים וכל זאת כדי להפוך את כתובות האתרים לידידותיות לא רק למשתמשים באתר אלא גם למנועי החיפוש.

טיפ מס' 10 – השתמשו בקטגוריות ותגיות

ארגנו את התכנים באמצעות קטגוריות ותגים. קטגוריות עוזרות לקבץ תכנים קשורים, בעוד שתגים מציעים תיאורים ספציפיים יותר. ארגון נכון של התכנים משפר את חווית המשתמש ומועיל גם לקידום האתר.

טיפ מס' 11 – השתמשו בתוספי SEO

שפרו את הנראות של האתר בתוצאות מנועי החיפוש עם תוספים לקידום אתרים כמו Yoast SEO או All in One SEO Pack. תוספים אלה מספקים כלים לאופטימיזציה של התוכן, המטא תגים ומפות ה-XML של האתר.

טיפ מס' 12 – הטמיעו לחצי שיתוף

הטמיעו לחצני שיתוף לרשתות חברתיות באתר האינטרנט שלכם וכל זאת כדי לעודד מבקרים לשתף את התכנים שלכם במדיות החברתיות.

טיפ מס' 13 – היעזרו בפורומים של וורדפרס

לוורדפרס יש קהילה פעילה ומועילה. השתמשו בפורומי התמיכה הרשמיים של וורדפרס כדי למצוא תשובות לשאלות שלכם ולהרחיב את הידע שלכם בוורדפרס.

כמה מילים לסיכום…

וורדפרס מספקת למתחילים פלטפורמה רבת עוצמה ליצור ולנהל אתרים. על ידי יישום הטיפים והטריקים שהוזכרו לעיל, תוכלו לייעל את ביצועי האתר, לשפר את האבטחה ולשפר את חווית המשתמש. עם תרגול וניסיון, אנחנו בטוחים שתוכלו להיות מיומנים במערכת ולממש את מלוא הפוטנציאל שהיא מציעה עבור הנוכחות המקוונת שלכם.