תיבות דואר לבניין בהתאמה אישית
לבית ולגינה

על מה מומלץ להקפיד שבוחרים תיבות דואר לבניין?

תיבות הדואר הישנות התבלו? המנעולים של התיבות לא עובדים היטב? שמות הדיירים נמחקו? התיבות כבר ישנות ולא אסתטיות? כנראה שהגיע הזמן להחליף את תיבות הדואר בתיבות חדשות ומעוצבות.
מי שמטפל ואחראי על הנושא הוא וועד הבית של הבניין.

אז לפני שעושים בירורים ואוספים הצעות מחיר מחברות שונות, ריכזנו לכם כמה דברים שחשוב להתייחס אליהם כשבוחרים תיבות דואר לבניין.

מוכנים? אנחנו מתחילים!
הכתבה בשיתוף עם חברת "תיבות" המתמחה בייצור תיבות דואר לבניין בהתאמה אישית.

תיבות דואר לבניין משותף עדיף שיהיו מאלומיניום

האם שמתם לב שרוב תיבות הדואר מיוצרות מאלומיניום? הבחירה באלומיניום היא בגלל היתרונות הרבים שיש לו כמו, חוזק, עמידות בפני מים, עמידות בפני שמש, תחזוקה קלה ועוד. אגב, תיבות דואר שעשויות מאלומיניום לא חייבות להיות רק בצבע כסף, אלא ניתן להזמין אותן במגוון של צבעים.

סוגי תיבות דואר לבניין משותף

יש כל מיני סוגים של תיבות שאפשר להזמין מחברות המייצרות תיבות דואר. לדוגמה, תיבות על עמוד, מערכת תיבות בתוך ויטרינה, מערכות תיבות בתוך קיר. חשוב לבדוק שהתיבות עומדו בתקן 816. לפי התקן, התיבות צריכות להיות בגודל דף A4 וזאת על מנת שהמעטפות שיוכנסו לתוך התאים וייעלמו בתוכם.

כמה מילים על גודל התיבה

חשוב לזכור שגודל תיבת דואר סטנדרטי הוא 15*10*35 סנטימטרים. הגודל הזה יספיק בהחלט לכמות דואר של משפחה ממוצעת. הבעיה היא לא עם הגודל אלא עם הפתח של התיבה. מומלץ לשים לב שבוחרים תיבה עם פתח גדול ולא עם פתח קטן יחסית. במידה והפתח קטן, הוא יגרום לכך שעיתונים וירחונים יפלו מהתיבה. כמובן רצוי גם שהפתח לא יהיה גדול מדי כי אז מסתכנים בכך שכל אחד יוכל להכניס את היד לתיבת הדואר ולהוציא ממנה את הדואר. כדאי להתייעץ עם החברה שממנה מזמינים את תיבות הדואר לגבי גודל הפתח המתאים.

כמה מילים על מיקום תיבות הדואר

אפשר למקם את התיבות בכניסה לבניין, בחלק החיצוני ובצמוד לדלת הכניסה לבניין. יש יתרון למיקום הזה, שכן התיבות יגיעו כחלק מדלת הכניסה וכיחידה אחת ועל כן יהיה אפשר להוזיל בצורה משמעותית את מחירן. מנגד, יש גם חיסרון למיקום הזה, שכן התיבות נשארות חשופות לעוברים ושבים במקום וכמובן גם חשופות לכל מיני מעשי השחתה וונדליזם.  אפשרות אחרת היא למקם את התיבות בתוך הלובי של הבניין. יש כאן יתרון גדול שכן התיבות לא חשופות לעוברים ושבים ואין גישה אליהן למי שלא מתגורר בבניין. מנגד, יש גם חיסרון שהוא המחיר. המחיר יהיה גבוה שכן יהיה צורך בהתקנת מתקן נפרד לתיבות. מה שכן, יכול להיות שלמרות העלות הגבוהה, מדובר על פתרון אידיאלי ונוח.

אולי גם תאהב...