שיפוצים

סנטף לפרגולה – מה זה?

אם סידרתם לכם פינת ישיבה עם פרגולה, אתם בוודאי יודעים שעליכם לבנות קירוי מתאים וזאת על מנת שלא יחדרו מים לחלל הישיבה. יש כל מיני אפשרויות לקירוי וביניהם גם קירוי הסנטף לפרגולה.

מהו קירוי הסנטף?

מדובר על חומר שעשוי מפוליקרבונט. יש לו יתרונות רבים בהם, אטימות למי גשמים, אטימות לחדירת קרני UV ועוד. כל אלה הופכים אותו לקירוי מועדף לפרגולה.

טכנולוגיה בייצור כחול לבן

הידעתם שהסנטף לפרגולה הוא פיתוח ישראל? אכן כן. הוא מיוצר בישראל ובגלל שמדובר על פיתוח ישראלי, גם כאן יש לא מעט יתרונות. הם מתבטאים בכך שהטכנולוגיה מתאימה למזג האוויר הים תיכוני וכמו כן יש כאן גם ערך אידיאולוגי. כאשר אתם רוכשים את הסנטף, אתם תורמים למשק הכלכלי המקומי.

איך מתקינים סנטף?

מדובר על התקנה יחסית פשוטה. היא מתחלקת לשני חלקים: מדידה וחיתוך והתקנה והברגה. במידה ותחליטו להזמין סנטף, תוכלו לעשות זאת על ידי הגעה לחנויות המוכרות אותו או לבצע רכישה באינטרנט על ידי חיפוש המילים: סנטף למכירה אונליין. קחו בחשבון שהוא מגיע בלוחות ברוחב של 1.26 מטר. האורך שלו משתנה בהתאם לגודל הפרגולה.

אם אתם בונים פרגולה חדשה, אז איש המקצוע ימדוד את מידות הפרגולה ובהתאם לכך יתאים גם את הגודל של הסנטף. באותו היום שתבוצע התקנת הפרגולה, תבוצע גם התקנת הסנטף.

אם אתם מתקינים סנטף על פרגולה קיימת, אז גם כאן יש להיעזר בבעל מקצוע שיגיע עם לוחות הסנטף. הוא כבר יחתוך אותם בהתאם לגודל של הפרגולה.

לאחר חיתוך הלוחות, מגיע שלב ההתקנה בפועל. כלומר, בשלב זה, יש הברגה של לוחות הסנטף לקורות של הפרגולה. ההברגה מבוצעת באמצעות ברגי איסכורית. מדובר על ברגים שהינם אטומים למים. חשוב מאוד להשתמש בברגים כאלה, משום שהם עשויים למנוע את הריקבון של העץ (כלומר לא יצטברו מים סביבם). כמו כן, כאשר מבצעים את התקנת הסנטף, יש לבצע חפיפה בין לוחות הסנטף וזאת על מנת שיהיה אפשר לשמור על בטיחות וגם יציבות. הסנטף צריך להיות מותקן בשיפוע. אם לא יותקן כך, הרי שיכולים להצטבר עליו גשמים וגם לחות. כאשר יש שיפוע, המים יכולים לרדת מטה וכך הסנטף יכול להישמר לאורך זמן.

האם אפשר להתקין סנטף לבד?

כן, אפשר גם ללא עזרה של בעל מקצוע וזאת במידה ויש לכם ידיים טובות וגם כלי עבודה מתאימים. מומלץ לקחת את הדברים הללו בחשבון:

-מדובר על פעולה שמבוצעת בגובה. על כן היא מסוכנת. יש לעבוד עם סולם מקצועי וגם עם רתמת בטיחות.

-יש צורך בחיתוך נכון של לוחות הסנטף ובכלל יש לדייק כאשר מתקינים אותם. על כן, אם חשובה לכם עבודה יפה ואסתטית, אולי שווה בכל זאת להזמין בעל מקצוע שיש לו ניסיון בתחום.

אולי גם תאהב...