סולמות טלסקופיים
שיפוצים

מה חשוב שתדעו על סולמות?

סולמות הם כלי עבודה פופולארי, לא רק בשימוש של בעלי מקצוע אלא גם בשימוש של משתמשים ביתיים. הם משמשים לעבודות בגובה. סולמות מגיעים בצורות וגדלים שונים והם עשויים מחומרים כמו, אלומיניום ועץ.

יש הבדל גדול בין סולמות אלומיניום לסולמות עץ. סולמות עץ עשויים מחומרים טבעיים כמו עץ ואילו סולמות אלומיניום עשויים ממתכת. האלומיניום קל יותר מהעץ, מה שאומר שקל יותר לשאת את הסולם ממקום למקום וניתן גם לקפל אותו לגודל קומפקטי כאשר אינו בשימוש וכך אפשר לאחסן אותו בצורה אידיאלית ונוחה. כמו כן, יש יתרונות נוספים לסולמות אלומיניום על פני סולמות עץ והם: הם מחזיקים לאורך זמן, הם הרבה יותר יציבים ועוד.

סולמות ועבודה בגובה

עבודה בגובה היא משימה מסוכנת הדורשת ערנות והקפדה מתמדת. העובדים נמצאים בסיכון לנפילות, שעלולות להיות קטלניות. נפילה מגובה היא סיבת המוות המובילה בעבודות בנייה וסיבת המוות השנייה בשכיחותה בתעשייה הכללית. הצעד הראשון למניעת תאונות אלו הוא לחנך את העובדים כיצד לשמור על בטיחות בזמן עבודה בגובה. השימוש ברתמות בטיחות, למשל, הוכח כמפחית את שכיחות הנפילות מגובה ב-80%. חשוב שהעובדים יקבלו הכשרה כיצד להשתמש בהם בצורה נכונה, שכן שימוש לרעה עלול להוביל לפציעות חמורות או גרוע מכך. כמו כן, חשוב שהעובדים יעברו גם הכשרה בכל הקשור לעבודה בגובה עם סולם.

להלן כמה מכללי בטיחות העבודה החשובים ביותר לעבודה בגובה:

– לבשו לבוש מתאים, כולל נעליים מונעות החלקה.

– בעת שימוש בסולם או פיגום, יש לבדוק את תקינות כלי העבודה ולעולם לא לעבוד לבד.

-אם התגלה פגם בסולם או חוסר באחד השלבים, השימוש בסולם אסור.

-אין לנסות לתקן סולם פגום. תיקון יעשה אך ורק על ידי היצרן.

-בקרבת קווי מתח ומערכות חשמל, אין לעבוד על סולם מתכת.

-יש לוודא שהסולם עומד על כל 4 זקיפיו.

-במידה ואתם משתמשים בסולם ג’ או סולם A, יש לוודא שמנגנון התמיכה נעול.

-יש להימנע מהנחת תמיכות או הגבהות מתחת לסולם.

-עומס מירבי על הסולם יהיה עד 150 ק”ג ובהתאם להוראות היצרן.

איפה ניתן לרכוש סולמות?

אפשר לרכוש את הסולמות ברשתות “עשה זאת בעצמך” ובחנויות המתמחות במכירת כלי עבודה. כמו כן, אפשר גם לבצע את הרכישה דרך חנויות אינטרנטיות. אחת החנויות המובילות במכירת סולמות טלסקופיים מאלומיניום היא חנות “דיל הדילים”. באתר החנות, תוכלו למצוא מגוון גדול של סולמות בכל מיני מחירים. יש שני סוגים סולמות והם: סולמות כפולים וסולמות יחידים. ההבדלים ביניהם נעוצים בצורת הפתיחה של הסולם. אם מדובר על סולם יחיד, הוא נפתח רק למצב השענה על הקיר. אם מדובר על סולם כפול, הוא נפתח לשני מצבים: מצב A ומצב השענה על הקיר. מומלץ להתייעץ עם הצוות המקצועי לגבי הסולם המתאים והנכון ביותר עבור העבודות שאתם מתכננים לבצע.

אולי גם תאהב...