שירותי אחזקה

חברות אחזקת מבנים – מהו תפקידן וכיצד בוחרים את החברה המתאימה?

במידה ואתם מאוכזבים מתפקודו של ועד הבית שלכם ומעוניינים להחליף אותו בגורם מקצועי יותר, תוכלו לפנות לחברות המתמחות במתן שירותי אחזקת מבנים. מה כוללים השירותים? ואיך תדעו שאתם בוחרים את החברה המתאימה? על כל אלה ועוד, במאמר הבא.

הכתבה בשיתוף עם אתר DIGITAL – כל מה שצריך במקום אחד.

מהו התפקיד של חברות אחזקת מבנים?

לא מדובר רק על תפקיד אחד, אלא על מספר תפקידים. לדוגמה, אם יש צורך בהחלפת נורה בחדר המדרגות, נציג מטעם החברה יגיע אליכם לבניין ויבצע את ההחלפה. כמו כן, אם יש צורך בטיפוח החצר של הבניין, גם כאן החברה תשלח צוות מקצועי שיטפל בכך. במידה ויש צורך בגביית כספים מדיירי הבניין לצרכים שונים, החברה תדאג להתעסק עם הגבייה. בגדול, החברה מתרכזת בכל הקשור לתחזוקה של הבניין והשמירה עליו.

כיצד בוחרים חברה לאחזקת מבנים?

על מנת שתמצאו את החברה הטובה ביותר או זאת שתתאים עבורכם, יש לקחת בחשבון את הנקודות הבאות:

-יש לבצע סקר שוק ולערוך השוואה בין חברות שונות – בארץ פועלות המון חברות המספקות את השירות. על כן, מומלץ לבצע סקר שוק וכמובן לבצע השוואה ביניהן. אם אתם לא מכירים חברות כאלה, תמיד תוכלו לפנות לבניינים שכנים ולבקש המלצות. אל תסתפקו רק בהמלצות שקיבלתם, אלא בדקו גם המלצות המופיעות בגוגל, באתרי החברות וברשתות החברתיות. לאחר שאספתם פרטים על 2 או 3 חברות מומלצות, פנו אליהן ובקשו לקבל הצעת מחיר מסודרת וגם בקשו להיפגש עם נציג מטעם החברה.

-בררו לגבי סוג השירות המוצע – יש חברות שאחראיות רק על התחזוקה של הבניין (הכוונה היא לניקוי חדר המדרגות, לטיפול בחצר של הבניין ועוד) ויש חברות שתחום האחריות שלהן גדול יותר והן גם מציעות שירותים כמו, גביית כספים מדיירי הבניין. קחו בחשבון שיכול להיות שזה לא מתאים עבור כל בניין והדיירים המתגוררים בו. אבל כן מומלץ להכיר את האפשרויות ולאחר מכן לבצע את הבחירה הנכונה והמוצלחת.

כמה עולה השירות של חברות אחזקה?

אין מחיר אחיד. יש טווח רחב של מחירים. יש חברות שיבקשו דמי ניהול קבועים בכל חודש וכמו כן תוספת תשלום עבור שירותים שונים ויש כאלה שיגבו סכום כולל כל כמה חודשים. כאן נציין דבר חשוב, עלות השירות תלויה כמובן בתחזוקה שנדרשת לבניין. לכן, מומלץ להיפגש עם נציג מטעם החברה ולהציג את הצרכים הקיימים ולבדוק כמה יעלה השירות. אגב, אפשר גם לנסות להתמקח אם המחיר נשמע לכם מופקע או לא הגיוני.

חוזה מסודר עם חברת האחזקה

כאשר לוקחים שירותים מחברות אחזקה, מומלץ שיהיה חוזה מסודר. בחוזה יופיעו כל השירותים המוצעים וגם התנאים. אפשר להיעזר בעורך דין על מנת שיבדוק את החוזה. כמו כן, חשוב לציין בחוזה מה יקרה במידה ודיירי הבניין רוצים להפסיק את ההתקשרות עם החברה בגלל חוסר שביעות רצון או בגלל סיבות אחרות.

אולי גם תאהב...