שיפוצים

התקנת מזגן – המידע שחשוב להכיר

עולם המיזוג כיום הוא עולם רחב ומגוון. אחת הבשורות החדשניות ביותר בתחום מיזוג האוויר הוא הכניסה של מזגני VRF לתמונה. מזגן VRF הוא מזגן איכותי מאוד, אשר מעבר לעובדה שהוא יכול לספק טמפרטורה קבועה בכל חדרי הבית בכל בית שבו הוא מותקן, הוא גם יכול לשלוט באופן עצמאי בטמפרטורה של כל חדר בנפרד וכל זה עם יחידה חיצונית אחת בלבד. הדבר החשוב ביותר בכל הנוגע למזגן זה הוא לבצע התקנה נכונה של המזגן ועל כן, יש לבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום התקנת מזגן מעין זה.

תהליך ההתקנה של מזגן VRF

המזגן המדובר כאמור בנוי עם יחידה חיצונית אחת בלבד. היחידה המדוברת כוללת גם מדחס וגם מעבה אשר מסוגלת לספק נפחי קירור משתנים לכל אחד מחדרי הבית בנפרד. באופן שכזה כל חדר נהנה מיכולת שליטה על הטמפרטורה וזאת בניגוד למערכות קירור מיני מרכזיות שלא מאפשרות את האופציה המדוברת. התקנת המזגן המדובר היא פשוטה מאוד והיא כוללת את הצבת היחידה החיצונית, יצירה של פתחים לצינורות הרלוונטיים להובלת אוויר ממוזג לחללי הבית השונים וחיבור הצינורות ליחידות האיוד שהן למעשה היחידות אשר פולטות את האוויר הממוזג.

יחידות האיוד הללו יכולות להיות תלויות על הקיר או שניתן להסתיר אותן בתעלות גבס וזאת במקרה שיש כבר הכנה למזגן מיני מרכזי בביתכם. בפועל, אין הדבר אומר כי התקנת המזגן המדובר שונה מבחינת הלקוח מהתקנה של כל מזגן אחר, כלומר היא לא יקרה יותר, היא לא מלכלכת יותר והיא לא דורשת מהלקוח לבצע שינויים פנימיים משמעותיים. בבתים מתקדמים יותר הכוללים מערכות חשמל חכמות, ניתן לחבר את היחידות הפנימיות של המזגן בצורה קלה ונוחה למערכת ולהנות מיכולת שליטה איכותית ומוגברת בתכנון תרחישים שונים מראש.

מהם יתרונות ההתקנה של המזגן?

כאמור, ההתקנה של המזגן המדובר היא פשוטה מאוד, אך ישנם יתרונות נוספים שמזגני VRF מציעים מבחינת נוחות ההתקנה ונוחות היישום שלהם. אחד היתרונות הוא הגמישות שבהצבת היחידה החיצונית. בעוד שמזגנים רגילים או מזגני אינוורטר מחייבים קרבה בין היחידה החיצונית לבין המאיידים שמהווים את היחידה הפנימית, הרי שהמזגנים הללו מציעים גמישות גדולה בכך שניתן להתקין את היחידה החיצונית עד 150 מטרים מהיחידה הפנימית ועל כן, ניתן להתקין את המזגן בכל מקום שרוצים ללא שום הפרעה.

מעבר לכך, התקנת המזגן המדובר מאפשרת גם מודולריות לצרכי צמצום והרחבה. כך לדוגמא: אם התקנתם מזגן מעין זה בעסק שלכם ואחד מחללי העסק עובר שיפוץ כלשהו, ניתן לנתק אותו בקלות מהמערכת החיצונית ולהחזיר אותו כאשר השיפוץ מסתיים. גם לגבי הרחבה הדבר רלוונטי, ניתן לחבר את המזגנים מהסוג המדובר בצורה קלה ונוחה לעשרות ואף למאות יחידות פנימיות בהתאם לצורך. ההתקנה יכולה לעבור הרחבה בקלות ואף לבצע פונקציות נוספות כגון: להיעזר ביחידה החיצונית לצורך חימום מי רחצה או מי בריכות שחייה.

למעשה ניתן לומר כי השימוש ביחידה החיצונית של המזגן יכול להיות מגוון מאוד ומודולרי מאוד, כך שמדובר על מערכת הקירור והחימום האיכותית והמתקדמת ביותר כיום הן לצורכי שימוש פרטי והן לצורכי שימוש מוסדי. כמובן שחשוב מאוד לבחור בחברה מקצועית, אמינה ומנוסה בתחום התקנת המזגנים המדוברים וזאת בכדי שתהיה לכם אפשרות להנות מכל היתרונות של המזגן ושל התקנת המזגן.

אולי גם תאהב...