טיפול פסיכולוגי או אימון אישי
בריאות

אימון אישי או טיפול פסיכולוגי?

נמצאים בצומת דרכים, משבר בחיים או תקופה של בלבול? אין ספק שייעוץ או טיפול יעזור לכם לעשות קצת סדר בחיים. בכתבה הבאה, נתמקד בשתי אופציות פופולאריות שהן אימון אישי וטיפול פסיכולוגי.

תהליכים שיש להם מטרה משותפת

שתי האופציות שהוזכרו קודם לכן מתמקדות במטרה אחת משותפת והיא להיטיב את החיים של האדם. כמובן שיש ביניהן הבדלים ובכתבה הזאת, נסביר מהם ההבדלים הבולטים והעיקריים.

מיקוד בנפש האדם ובמציאות החיים של האדם

כאשר מדובר על טיפול פסיכולוגי, מדובר על טיפול שההתמקדות שלו הוא בתהליכים נפשיים. תודות לטיפול כזה, אפשר להתמודד עם כל מיני מצוקות בחיים, לעשות שינויים בחיים וכמובן לעבד כל מיני אירועים משמעותיים וכל זאת על ידי התבוננות פנימית. המטרה העיקרית של הטיפול הפסיכולוגי היא לייצר שינוי עמוק אצל המטופל. שינוי זה יתרום לשיפור הרווחה הנפשית שלו. השינוי יגרום להורדת רמות החרדה, לשליטה טובה יותר בכעסים ועוד. ניתן לומר שטיפול פסיכולוגי עוסק ביחסים שיש לאדם עם אנשים שקרובים אליו. מנגד, יש גם אימון אישי. זהו תהליך שעיקר ההתמקדות שלו היא במציאות החיים של האדם. למעשה, במהלך תהליך האימון האישי, המטפל והמטופל קובעים מטרות כמו למשל, עשיית שינוי בקריירה, מציאת עבודה חדשה, מציאת זוגיות ועוד. יחד הם בונים תכנית פעולה שתעזור לממש וכמובן גם להשיג את המטרה הנדרשת.

באיזה דרכי פעולה עושים שימוש באימון אישי ובטיפול פסיכולוגי?

ניתן לומר שבטיפול פסיכולוגי, יש שימוש בשיטות טיפול מגוונות. כל שיטה מציעה את סט הכלים המסוים שלה. אם מדובר על שיטת טיפול קוגניטיבי-התנהגותי, אז משתמשים בכלים לניטור עצמי. אגב, יש עוד כלים אופייניים לטיפול פסיכולוגי כמו הרפיה ומסגור מחדש. כאשר מדובר על אימון אישי, יש הגדרה ברורה של החוזקות והערכים וכמו כן יש דיוק של היעדים והמטרות שמעוניינים להשיג. מלבד זאת, יש גם פעולות שהמטופל צריך לבצע וכמו כן יש גם לוח זמנים להוצאת אותן הפעולות. אימון אישי מתמקד גם על פיתוח יכולת ניהול עצמי. ניתן לומר שהמטפל עושה שימוש בכל מיני כלים ומודלים וכל זאת על מנת שיוכל לעזור למטופל להשיג את המטרות. כך אפשר לראות שאם בטיפול פסיכולוגי יש התמקדות על שינויים נפשיים, באימון אישי יש התמקדות על השגת מטרות.

מהו משך הטיפול?

אימון אישי הוא תהליך קצר וגם ממוקד. הוא יכול להתפרש על 12 מפגשים. טיפול פסיכולוגי הוא תהליך ארוך יותר וסביר להניח שיתפרש על שנים.

כמה מילים על ההכשרה של המטפלים

מטפל באימון אישי צריך להיות מוסמך ולעבור הכשרה של 8 חודשים. לאחר מכן, עליו גם לעשות סטאז' הכולל ליווי וגם הדרכה עד שהוא מקבל הכשרה מלשכת המאמנים הארצית. פסיכולוג הוא מי שלמד לימודי פסיכולוגיה וכמו כן הוא גם רשום בפנקס הפסיכולוגים. שימו לב, אם החלטתם על טיפול אימון אישי, דעו שיש כל מיני התמחויות. על כן, כאשר אתם בוחרים מטפל, בדקו איזה הכשרות הוא עבר, האם הוא יצא לו לטפל במקרים דומים לשלכם והוא הוא מוכר על ידי לשכת המאמנים הארצית.

באיזה מקרים מומלץ לפנות לאימון אישי או לפסיכולוג?

אם אתם רוצים לחולל שינוי בתחום אחד או יותר בחיים שלכם, אז כדאי לבחור באימון אישי.
אם יש לכם ירידה במצב הרוח, קושי בוויסות רגשי או שעברתם חוויה טראומטית או שיש לכם אירוע עבר שאתם מרגישים שהם לא פתורים, אז נמליץ לכם על טיפול פסיכולוגי.

אולי גם תאהב...