פתרונות אקוסטיקה
שיפוצים

אילו חומרי בידוד משמשים לצורך בידוד אקוסטי?

בכתבה הבאה נדבר על פתרונות אקוסטיים הקיימים בשוק וכמו כן על חומרי הבידוד בהם משתמשים.
הכתבה בשיתוף עם א.עדי אקוסטיקה.

כמה מילים על פתרונות אקוסטיים להפחתת רעשים

תסכימו איתנו שכיום יוצא לנו להיחשף להמון רעשים בכל מיני אזורים בהם, אזורים ציבוריים, מרכזי מסחר וגם בבית בו אנו מתגוררים. עם הרעש שיש במקומות ציבוריים, נוכל להשלים אבל כאשר יש רעש ביחידה הפרטית בה אנו מתגוררים, אין ספק שצריך לעשות משהו ואי אפשר להתעלם מהרעש. על כן, מה שצריך לעשות הוא לנקוט בפעולות שיכולות לעזור בהפחתת הרעשים.

ניתן להפחית משמעותית את הרעשים, על ידי שימוש בפתרונות אקוסטיים שונים. יש כל מיני סוגים של פתרונות. להלן שלושת העיקריים והפופולאריים:

-מילוי או חיפוי תקרה אקוסטית

-מילוי או חיפוי קיר אקוסטי

-בידוד צנרת

אלו הם פתרונות שניתן ליישם כמעט בכל דירה. כמובן נציין שסוג הפתרון יהיה על פי הצורך של הדיירים המתגוררים בדירה. כל אחד מהפתרונות ניתן למימוש באמצעות חומרי בידוד מתאימים. החומר הנבחר הוא על פי החלטת בעל המקצוע האחראי על ביצוע העבודה.

ניתן לראות שיש חומרי בידוד רבים, בהם עושים שימוש בעלי מקצוע. ארבעת הפופולאריים הם: צמר סלעים, צמר זכוכית, ספוג מלמין, יריעות חוסמות רעש. המשיכו בקריאה ותוכלו להכיר קצת יותר טוב את כל אחד מחומרי הבידוד.

כמה מילים על צמר סלעים

מדובר על חומר בידוד שעשוי מסלעים מינרלים ובזלת. המטרה העיקרית שלו הוא לבודד רעש וגם חום. הוא מגיע כלוחות המשמשים כמבודדי רעש, חוסמי אש וכאלה המשמשים לבידוד אקוסטי וגם תרמי. את הלוחות הללו, מתקינים בקירות גבס.

כמה מילים על צמר זכוכית

הוא מיוצר מסיבי פיברגלס. גם הוא בדומה לצמר סלעים, משמשים לצרכים אקוסטיים וגם תרמיים. אפשר להשתמש בו לבידוד של גגות רעפים, תקרות וכמובן מחיצות גבס. יש לו יתרונות רבים שכן הוא גמיש, ניתן לדחוס אותו בצורה מקסימאלית, הוא קל, עמיד מאוד בשינויים טמפרטורה ולחות, לא דליק, לא מחליד, לא תופס לחות ונחשב עמיד לעובש וריקבון.

כמה מילים על ספוג מלמין

יש לו תכונות ייחודיות בהן עמידות בטמפרטורות גבוהות וכמובן ספיגת רעש גבוהה. כמו כן, הוא גם חסין בפני אש. עושים בו שימוש במפעלי ייצור, אולפי הקלטות, אולמות קולנוע, אולמות תאטרון, משרדים, מתקני ספורט, מבנים ציבוריים ובמבנים פרטיים. אגב, הוא נחשב לאחד מחומרי הבידוד המצוינים עבור הפחתת רעשים. מבחינת יתרונות הוא גמיש, עמיד בפנים חום, יש לו משקל נמוך, ניתן להדביק אותו באמצעות דבקים רגילים, קל מאוד לחתוך אותו ואפשר להזמין אותו בכל מיני צבעים.

כמה מילים על יריעות חוסמות רעש

משתמשים בהן להפחתת רעשים בתעשייה, במסילות רכבת, בעולם הספנות ועוד. הן עשויות מחומר אקרילי וכמו כן הן מצופות בשכבת פוליאתילן סיליקוני. היריעות לא רעילות, נוחות מאוד להתקנה וגם ניתנות לחיתוך במידת הצורך.

אולי גם תאהב...